torsdag 7 januari 2010

Hej då julen!

Har precis kommit hem efter att ha haft julgransplundring på jobbet. Ja, vi vet. Det är inte tjugondag Knut än då julen egentligen ska bort. Men det är tradition att ha denna plundring med tillhörande "slängrumpa" (alla anställda dansar långdans runtom i hela bygget och plockar ner allt julpynt på vägen). Käckt värre!

Nu är kvällsplanerna att jag ska sitta här och softa ett litet tag - varva ner lite. Och senast kl.23 är det gonatt, men det gör inget om det skulle bli lite tidigare. Herregud, det får inte bli samma sak imorrn som idag - att jag lyckas med en grandioso försovning. Man kanske skulle ringa mor innan man lägger sig och be om ett litet telefonsamtal vid en sisådär 7.15... Ett så kallat "upp-och-hoppa"-samtal. Så får det nog bli.

I övrigt är jag sjukt trött på den här kylan nu. Vinter och snö älskar jag - men allt som är kallare än -5 grader är för kallt! Vore glad om Sibirien kunde behålla sina vindar för sig själv.

Dagens omotiverat: att inte ha frost på bilrutorna... utan IS!

Ja... och givetvis även försovningar då.

4 kommentarer:

Joakim - STORBLOGGAREN sa...

Ingen idé att du hetsar upp dig, det är bara jag som kommenterar. ;)

Vet du nå mer hur det blir imorgon? Kram!

Joakim - STORBLOGGAREN sa...

Great! ;)

Åsa sa...

Att beställa väckning á la hotell-liv is the shit. Jag gör det ofta!

Sofia sa...

Ja - väckningen funkade hur bra som helst! Jag kunde till och med snooza den 15 min imorse... Hahahaha!