lördag 9 januari 2010

Kittel-hörna

Sitter här hemma hos en av mina bästa vänner Catrin (Triin) och hänger framför tv:n. Oj! Och nu kom just hennes sambo med en varsin latte till oss. Gillas!

För ett tag sen var vi ut och åkte pulka med hennes två fina barn. Eller... Jag åkte inte. De andra tre åkte, men jag valde att fota lite istället. Kan ev lägga upp nån bild senare.

Sen vi kom in i värmen igen så har Catrins snart 6-årige son Philip och jag haft en kittel-hörna här i soffan. (Vi har alltså kittlat varann sittandes i ett hörn av soffan. Det var inte så att vi byggde en hög med en massa kittlar...haha). Försökte lära honom att om man slappnar av så kittlas det inte. Inte lika mycket i alla fall. Mene... det gick sådär - både för honom och mig. Haha.

Nu är det dags att bära in ved från baksidan av huset. Känns lagom motiverat. Haha.
Det är ju bara så sjukt jäkla kallt ute! Men det är klart - man vill ju gärna att det ska bli lite varmt och gott här inne i huset också...

Så... Ved it is.

Inga kommentarer: