tisdag 5 januari 2010

Saida på besök

Sitter nu här och är lite lagom asocial gentemot min vän Jocke som varit på besök sen vår fotosession på Björnön. Måste berätta vad som hände tidigare i eftermiddag...

Jag har ett rep imorrn inför festijazz som går av stapeln i Västerås [Vessteråeseh] på konserthuset den 6 feb. Till detta behöver jag cirkus sex låtar, som jag skulle välja ut nu i eftermiddag. (Typiskt mig att vara ute i sista sekund...) Letade därför efter en mapp jag har, som mestadels innehåller mina handskrivna noter, egna arr och lite annat jag skrivit om (typ transponeringar och grejer). Helt enkelt - en mapp med ett för mig väldigt värdefullt innehåll.

Men jag hittade den inte. Brukar alltid ha koll på var jag har den, men tydligen inte idag. Började leta febrilt, utan resultat. Så säger Jocke:

"Men du... du har den inte i den där i hallen?" (och menar en tidningssamlare jag har ståendes där).

"Nej, nej... där skulle jag aldrig lägga den! Där har jag bara gamla tidningar och reklam å sånt som ska till återvinningen."

Så jag fortsatte leta efter den förbannade mappen, hann vända uppochner på halva sovrummet och tömma alla tidsskkriftssamlare i vardagsrummet. Men ingen mapp. Nehepp!

Efter nån timme tänkte jag att "äh, jag kollar väl i den där tidningssamlaren då... fast den ligger ju inte där. Men jag kollar ändå då."

Mhmm! Där låg den ju! Inte bland grejerna som ska återvinnas, dock. Men ändå. Jak er en klant!
Så... om någon möjligen har tappat bort sin vigselring, sitt testamente, en strumpa eller sitt hus ("jag har bestämt för mig att jag lämnade det här...) så kan jag tipsa om att man kan anlita Jocke a.k.a. Saida!
Förresten, fick gästspela i Jockes videoblogg idag. Klicka HÄR för att titta på det.
Häppåer.

Inga kommentarer: