måndag 25 januari 2010

Sfea har blivit med kursplan och lönebesked.

Har nu kommit hem, skulle egentligen ha haft en sångelev 17.15, men hon ringde och lämnade återbud. Så det blir visst några minuters häng framför datorn innan jag beger mig ut till Lycksta igen. Catrin och jag ska repa lite inför Stockholm Gospel som går av stapeln nu på lördag - ska bli kul! (Bortsett från att bussen dit avgår 06.50...)

Just nu jobbar skrivaren för fullt, håller på och skriver ut kursplanen för den kurs jag påbörjar IMORRN! Har som sagt redan läst första delkursen, den avklarade jag förra hösten. Men nu ska andra delkursen av två möjliga alltså läsas klart. Kan ju vara bra att veta om de ändrat nåt gällande kurslitteraturen och så, därför jag var tvungen att kolla in kursplanen. Men det verkar inte som de ändrat nåt. Skönt! En utgift mindre...

Appropå utgifter och inkomster och grejer... Såg just på min jobbmail att lönebeskedet anlänt - kommer alltid som pdf-fil. Det var ju inte den fetaste lönen människan i fråga skådat. Men det funkar. Jag klarar hyra och räkningar i alla fall, och det är huvudsaken.

Nehepp, nu är utskriften klar här. Dags att bege sig ut till Triinen då. Ganska kul förresten hur smeknamn man kom på bara sådär på gymnasiet liksom hängt kvar under alla år... Triin och Zphea [Svea], det är vi det. Catrin och Sofia. Säger man Sofia tillräckligt fort så låter det som Svea. Zphea är bara en spejsigare stavning på det hela... Ph=f ibland, ni vet... Så typ, Sfea.

Och Triin blev det väl av den enkla anledningen att Catrin är ett sånt förbannat långt namn som kräver en förkortning. Känns bra mycket mer motiverat att säga Triin eftersom det går mycket snabbare... Mmm.

Jaja.

Nu åker jag. Hej då!

Inga kommentarer: