lördag 30 januari 2010

Surt, sa räven!

Befinner mig just nu på Valhallavägen i Stöckhölm hos Linda! Första gången jag är här sen hon flyttade hit - skitfin lägenhet!

Har befunnit mig på Konserthuset här i hufvudstaden i princip hela dagen. Först hade vi rep från kl.09, och som höll på till 17.15 fast med ett par timmars avbrott för lunch. Klockan 18 började sen konserten. Var lite opepp (läs jäääkligt opepp!) ett tag innan, antagligen för att man då hade befunnit sig inne på konserthuset i fyra timmar, utan att ha fått någon frisk luft. Dessutom började man vid 17-tiden på att bli smått hungrig, och vetskapen om att man inte skulle kunna få någon mat i sig förrän tidigast efter konsertens slut, vid 20.30, gjorde en inte på bättre humör.

Men det vände innan konserten. Var AS-PEPP på konserten! Tror alla var det... Var skitkul, och det lät hur bra som helst. Hade dessutom lyckats lära mig alla låtarna utantill, mer eller mindre. Känns ju bättre då.

Nu är det i alla fall matdags här! Hungrig som få... Skulle kunna äta en hel ko!
Måste nog ta å vaska av fossingarna innan, för efter en heldag (06.40-21.00=14 timmar och 20 min) i ett par stövlar av syntetisk sort så kan jag inte påstå att mina fötter doftar gräddtårta. Eller... möjligen en gräddtårta som stått och surnat till lite.. Mmm!

Ha en fin lördagkväll!

2 kommentarer:

Joakim - STORBLOGGAREN sa...

Hälsningar hemifrån. Jag är typ sjuk eller nåt. Seg som fasen är jag iaf. När kommer du hem? Kramis!

Sofia sa...

Thänk för hälsningen! Men du... inte vara sjuk! Jag kommer hem imorrn kväll, har rep här kl.12 imorrn. Vi åker hem vid 16 eller så tror jag. Sen har jag även rep i Sala 19.30 imorrn. "Fullt ös, medvetslös" känns som en fras som passar för min morgondag..!

Men vi hörs säkert imorrn! Krya på sej dah! Kram!