måndag 25 januari 2010

Tillbaks till skolbänken

Upptäckte just att klockan nu passerat tolv. Konstigt. I min kropp känns det som om hon var... tjaaa... en sisådär tio, kanske?

Men nä. Nu är det nytt dygn - nu är det måndag. Och det betyder att...

... IMORRN BÖRJAR JAG PLUGGA IGEN!

Japp, tillbaks till skolbänken ska man! Var ju visserligen inte längesen man var där... Höstterminen 2008 var det sist, så det har ju hunnit gå lite drygt ett år i alla fall. Jag minns vilken ångest jag kände över att flytta hem till Västerås igen. Ville inte lämna den trygga världen i skolan, och alla fina vänner där borta i Örebro! Kände att jag fattat HELT FEL beslut gällande jobbet jag redan skrivit anställningspapper på. Ville hellre fullfölja påbyggnadsutbildningen jag påbörjade höstterminen -08. Men nä.

Det fanns ingen återvändo.

Och tacka fanken för det! Det senaste året har varit något av det bästa jag varit med om. Det har varit mitt allra första år ute i arbetslivet, och jag kunde fasen inte ha fått ett bättre jobb eller bättre kollegor. Helt sjukt bra.

Förstår varför jag kände ångest då, det är alltid skitjobbigt att avsluta saker och påbörja nya, främmande projekt. Men det är nog som jag börjat säga: Det ordnar sig alltid!

Jag tror verkligen det.

Har som sagt inte träffat mina Örebrovänner sen jag flydde den staden. Men nu ska det bli andra bullar, för från och med imorgon så ska jag alltså börja plugga lite lätt igen. Inte heltid, dock. Ska avsluta kursen jag avbröt för ett år sen för att kunna jobba här i Västerås.

Och jag ser fram emot det!

Just ja, det var ju över tolv hon var nu ja... Dags att sova, med andra ord.

Gonatt!

Inga kommentarer: