söndag 24 januari 2010

Typiskt bra dag!

Det är bara att konstatera, utan att låta uppkäftig eller så... Men mina tre workshops idag gick verkligen hur bra som helst! Jag var själv jättenöjd, och deltagarna verkade vara detsamma! Det var inte bara det att det gick bra - det var otroligt kul också, även om jag sedan i eftermiddags varit grymt sliten i halsen. Har på gränsen till ont i halsen till och med. Det känns ju mindre motiverande dock... Men det är smällar man får ta!

En körmedlem kom till och med fram och frågade om jag åker ut och jobbar med enskilda körer. Det är inget jag gjort hittills, men hon fick i alla fall mitt nummer så får vi se om det kanske är något jag ska börja med. Vore kul!

Och det här med att ta bussen ner på stan imorse, vilket jag tänkt göra för att slippa dyr parkeringsavgift...

Mja, det gick ju sådär kan jag säga. Snoozade lite väl länge, vilket resulterade i att jag antingen hade blivit tvungen att kuta som en tok till bussen (och säkerligen blivit så stressad att jag även glömt allt mitt workshop-material hemma...), eller tagit bilen och betalat den dyra avgiften för dagens parkering (och fått med mig allt material).

Hmm... vad valde jag månntro?

Äh, blev ju bilen. Sextiotvå spänn ville automaten ha för att låta mig stå där så länge som jag behövde.

Men när allt var slut så var jag himla glad att jag ändå tog bilen. Var så sjukt trött efter hela kalaset att jag antagligen hade somnat vid busshållplatsen i väntan på bussen hem. Himla skönt att faktiskt ha bilen nära till hands då, och kunna åka med en gång. Risken hade annars varit att jag beställt en taxi i panik, och ändå fått pröjsa 150 spänn på att ta mig hem. Så helt plötsligt känns 62 kronor rätt billigt... (Å, vad skönt det är när man kan tänka i sånna omvända banor..!)

Åkte visserligen inte hem med en gång, utan till Catrin i Lycksta (dit en taxiresa säkert hade kostat över 300 spänn..! Nu känns 62 spänn i p-avgift som rena rama fyndet!) Kul sällskap jag blev där då. Det tog nog inte mer än 15 min innan jag somnade i hennes soffa. Haha vaknade till ungefär 30 min senare, och då satt hennes sambos två polare vid bordet intill.

Jamen... gomorron! Jag måste ha framstått som världens tråkigaste människa. Ligga där som en klubbad säl på soffan. Fin syn liksom, när man kommer hem till nån och finner en halvt främmande människa sovandes i soffan.

Fick anstränga mig för att inte somna om, men från att de ca 15 min senare åkte därifrån så tog det inte många minuter innan jag föll in i drömmens värld igen. HELT SLUT!

Anar att denna brist på energi berodde på att alla spänningar jag haft inför dagens workshops släppte, och då blir man ju alldeles trött och slö. Likadant kan man känna efter en konsert man haft, som man laddat upp inför under ett tag. Och när man väl genomfört konserten så blir man alldeles tömd på energi. Så var det idag, fast ungefär fem gånger värre än jag upplevt det tidigare. Var nog mer spänd inför detta uppdrag än jag brukar vara inför konserter. Konserter har man ändå haft ett antal under årens lopp, men en workshop hade jag aldrig hållit i förrän idag.

Strax före åtta ikväll åkte jag och hämtade Jocke för att åka ner å käka på Spicy Hot. Grymt gott... Sen fortsatte vi i moffandets tecken genom att åka och köpa med oss en varsin Ben & Jerry's Cookie Dough med oss hem. Resten av kvällen har spenderats framför TV:n hemma hos mig. Mysigt! Kikade bland annat galan som sändes live inatt till förmån för det jordbävningsdrabbade Haiti. Det är verkligen ett under att de har hittat folk som överlevt inte bara fem, utan upp till ELVA DYGN under rasmassorna.

Fint å sitta framför Haiti-galan och moffa lyx-glass... Men jag HAR lämnat bidrag! Faktiskt.

Har DU?

Inga kommentarer: