tisdag 26 januari 2010

Vill ha vår. NU.

Jahapp, så har man varit i skolan då för första gången igen på lite drygt ett år. Inte jättelängesen jag sluta plugga, med andra ord. Samtidigt som det kändes som det faktiskt var ett tag sen så kändes det också som om det vore igår.

Det gick i alla fall bra på dagens lektioner. Var lite nervös innan, kan jag säga. Vet egentligen inte riktigt varför... Men det blir väl kanske så när man kommer in som ny i en grupp som läst denna kurs ihop sen i höstas. Man får liksom lite prestationsångest. Vill gärna visa sig vara bra, och inte ett okunnigt miffo som det senaste året glömt allt vad dirigering innebär. Men så blev det alltså inte. Är nog ändå rätt nöjd över det jag presterade idag.

Känns så SKÖNT att för en gångs skull kunna säga en sån sak - att man faktiskt är NÖJD med nåt man själv gjort. Hej då, jante! Kan bara summera dagens lektioner med att det kommer bli en KUL och förhoppningsvis sjukt utvecklande vår! :)

Appropå vår. Jag längtar efter den! Jag brukar inte vara den som säger det här då jag egentligen älskar snön och allt vad vintern innebär. Men jag är galet trött på snön nu! Den enda fördelen med den är att den lyser upp vårt - denna tid på året - så mörka land. Men nä, nu vill jag ha fågelkvitter, knoppar på träd och buskar, torr asfalt med grus som ligger kvar och vittnar om att det var en hal vinter - och framförallt så vill jag ha mer SOL!

När man känner som jag gör just nu angående snön så blir man ju inte jättepepp av att gå in på SMHI och läsa att det är ett snöoväder på väg in över dessa delar av landet. Framförallt inte när det är onsdag imorrn. Onsdag = körrep i Falun = bilresa i ovädret. Och just imorrn har Maestro (dirigenten för FKK, som jag åker med från Vässan) ett möte uppe i Falun innan repet, vilket innebär att vi har rätt bråttom upp efter jobb å grejer. Omotiverat.

Tror helt enkelt man får avvakta och se hur det ser ut imorrn. Är det för täääskigt väder så får man väl kolla hur tågen går. Upp kommer vi säkert alltid - om inte tågen skullle strula i och med vädret då... Och sen är kruxet att det inte går nåt tåg hem efter det att körrepet är slut 21.45. Hmm.

Får se, som sagt. SMHI säger just nu såhär i alla fall:

Klicka för att få större bild...
Mamma ringde ikväll och sa "det spelar väl ingen roll vad jag säger, ni åker ju ändå... Men jag VILL verkligen inte att du åker upp imorgon!"

Vi får väl som sagt se imorrn om Kung Bore behagar låta oss fara upp till Falun. Hoppas det!

2 kommentarer:

Åsa sa...

Det var asfint att se dig idag! Ser framemot att få bjuda dig på middag nån tisdag framöver.

OCH, så oerhört glad jag blir av att läsa att du är nöjd med det du åstadkom på lektionen. HEJA DIG FINASTE SOFIA!

Joakim - STORBLOGGAREN sa...

Du, om ni väljer att åka tåg kommer ni aldrig att komma fram utan kommer antagligen att bli strandade i misär-Sala. Som man alltid blir. Tro mig, jag talar av erfarenhet. Heja SJ...NOOOOT!