torsdag 21 januari 2010

Wöörkshåpp.

Japp, en sån ska jag hålla i på lördag. Tre gånger till och med, fast med olika grupper då... Hade tänkt ägna dagens förmiddag till att kolla material till detta. (Fick uppdraget med väldigt kort varsel, annars hade jag fixat sånt tidigare...)

Men eftersom jag legat i sängen/soffan hela dagen och varit rädd att huvudet ska sprängas så fort jag vänder på det (eller så fort jag ens flyttat blicken åt nåt håll) så har jag faktiskt inte pallat att sitta vid någon dator förrän typ... nu.

Så... Nu ska jag fösöka vara så effektiv som möjligt och hitta material som kan räcka till en 70 min lång workshop.

Vad det är för ämne?
Körsång.
Tror workshopen jag ska hålla i heter "Sjunga utan noter? Javisst!"

Det ska bli himla kul i alla fall! Fast jag måste ju erkänna att jag är lite nervös... Jag har aldrig hållit i en workshop förut! Men visst tror jag väl ändå att jag klarar det.
Jag klarar ju av att både cykla, köra bil, steka pannkakor och torka mig själv - saker som också gjorde en nervös första gången man skulle göra det.

Kanske DU har nåt tips på någon låt man kan lära ut på gehör, eller något annat skoj som hör till gehörsbaserad körundervisning?

2 kommentarer:

Jennie sa...

Vad kul! På vilken nivå är dom du ska ha workshopen för? Det kommer alldeles säkert att gå superbra. Lycka till!

Sofia sa...

Ja, det blir nog kul! :) Tror det är lite blandade nivåer på deltagarna.