söndag 28 februari 2010

Audition till Körslaget - 5 dagar kvar!

På fredag smäller det - då är det dags för audition till TEAM PICASSO i KÖRSLAGET! (Typiskt att kören inte kommer heta TEAM MARIE - därmed sumpades chanserna att kören skulle kunna bli sponsrad av Tiimari, höhöhö...)

Jag går just nu omkring och klurar över vilken låt jag ska köra. Jag har i dagsläget tre olika att välja mellan. De är rätt ösiga alla tre på sitt sätt, även om någon kanske går lite långsammare än de andra. Men till balladträsket hör ingen av dem, det kan jag lova.

Det är i Punkt i Västerås som auditionproceduren kommer att hållas, tydligen nånstans i den stora mittgången. Har jag fattat det rätt så kommer det då innebära att det blir en öppen audition som även glada fredagsshoppare kommer att kunna se. Inte mig emot i och för sig - jag tycker alltid det är lättare att sjunga för en folkskara än för en eller några få jurymedlemmar.

Ska bli kul att se hur många som kommer, anar att det blir ett rätt lång kö. Och av de som kommer så ska det bli kul att se hur många man känner. (Ooh! Den där meningen skrev jag helt utan att kolla på tangentbordet - och det blev helt rätt!) Jag vet i alla fall tre vänner som ska söka, och det vore så grymt kul om vi kom med allihop!!!

Men det där med låtval... Får la se vilken det blir. Behöver i och för sig inte bli någon av de tre som jag tänkt på.

Har du nåt förslag på nån bra, ösig låt jag skulle kunna köra?

Inga kommentarer: