torsdag 25 februari 2010

Gamla nagelrester i badrummet.

Tänkte att jag ikväll skulle ha varit lite effektiv och fått lite gjort här hemma. Men som vanligt så blir det att jag påbörjar projektet, men sen fastnar i annat.

Jag hann visserligen slänga både 4 och 5 par skor (inte illa för att vara jag!!) innan jag fastnade med annat. Det som ikväll fick mig att avbryta min städning var att jag hann komma så långt som till badrummet. Skulle lägga in min necessär som av någon anledning legat i hallen säkert ett par veckor. Eller tre. Kanske till och med fyra...

Skitsamma.

När jag la in den i min lilla badrumshylla så fick jag syn på nåt jag glömde att jag hade... En förpackning Depend Gele Kit (eller "Geelipakkaus" som vi ju alla vet att det heter på finska...) som jag köpte på ICA Maxi för ett bra tag sen.

Och eftersom min älskade systeryster fyller 40 imorgon så blir det fest, och högtidsdagar av sådant slag vill man gärna fixa till sig lite. SÅ...

Under två timmar - då jag egentligen hade kunnat få jättemycket undanplockat i lägenheten - så har jag suttit och fixat mina naglar så här snyggt:

Ja... jag lyckades förstås inte bara fixa höger hand, utan även vänster hand - helt på egen hand! Möhöhö... Jag ÄR ju så fyndig...

Nä, nu ska jag heja klart på våra svenska damkronor som just kvitterade till 1-1 i bronsmatchen mot Finland. Heja heja!

Inga kommentarer: