torsdag 4 mars 2010

Audition till Körslaget - imorrn äre dags!!!

Det är sjukt vad fort de senaste dagarna gått. Tyckte det var tisdag nyss... Men nu är det torsdag kväll, vilket innebär att man om ett dygn, eller möjligen till och med mindre än ett dygn, kanske vet hur det gått - om man kommit med i TEAM PICASSO eller inte.

Jag är i alla fall helt på det klara nu med vilken låt jag ska köra. Det blir... *trumvirvel*
Ray Charles' Hallelujah I just love him so i en rätt soulig, svängig och ösig variant á la Sofia. Kan den låten utan och innan, och det är en förutsättning när man ska söka nåt sånt här.

Nerverna börjar kännas lite, och man är lite spänd över hur det hela kommer kännas rent trygghetsmässigt sett. Kan i och för sig inte tänka mig att Marie skulle vara nån dryg människa i Kishti-stil, så det borde nog inte vara nåt problem på den fronten. Har fått intrycket av att hon är en skön tjej med rätt mycket humor, sånt gillas. Så det ska nog gå bra, hoppas jag.

Ska träffa Jocke på stan imorrn redan strax efter 12. Får se hur mycket folk det är som redan då står och köar för inskrivningen. Är det inga alls just då så avvaktar vi lite, går å strosar lite i affärer och tar det allmänt soft. Men håller oss ändå i krokarna. Och är det redan kö, ja då ställer vi oss i den. Vore ju ändå rätt skönt att få vara bland de första som söker - medan man ännu är fräsch i rösten.

Nåväl. Jag ser det hela mest som en kul grej, men skulle föstås bli überglad om jag kom med. Man har ju ändå fått höra från andra som varit med tidigare att det är nåt av det roligaste de varit med om.

Nu ska jag lägga fram Jockes och mina ansökningspapper, så de inte glöms imorrn. Skönt förresten att slippa betala dyr parkering för imorgon... Ställer mig på jobbets parkering - alldeles graaatis. Najs.

Nåväl. Nu är det sovtajm så man känner sig utvilad inför morgondagens äventyr.

Wish me och mina vänner luck!

Inga kommentarer: