tisdag 2 mars 2010

Vidriga människor.

Det finns olika sorters människor i vår värld, vi omges av folk med olika personligheter varje dag. Ingen är den andra lik, men oftast har vi i alla fall det sunda förnuftet gemensamt. Oftast, som sagt.

För det finns ju de människor, har jag märkt, som inte verkar ha ett sånt. Människor som ser sig själva som jordens mittpunkt, som inte bryr sig ett skit om andra - men som ger sken av att göra det. Människor som vill utnyttja en för sin egen vinnings skull, och som vägrar ge sig trots att man tydligt visat att man genomskådat dem och insett deras verkliga motiv. Folk som sårar en gång på gång. Man kan ju omöjligt ha ett sunt förnuft när man gör så.

Fick ett mess igår från en sån här människa. Lärde känna personen i fråga för snart, ja, vad är det... fyra år sen? Den här personen har flera gånger under de senaste snart två åren hört av sig trots att människan vet att jag inte vill ha nåt med denne att göra. Jag blir stött varje gång denne hör av sig, för det är så jäkla uppenbart vad personen i fråga vill. Skiter fullständigt i mig som person, men ser mig kanske som svag och att jag därför ska ge efter.

Glöm det. Jag är inte dum i huvudet.

Du har visat vad du går för, och jag är värd så sjukt mycket mer och nån så mycket bättre än du. Dina chanser är brända för längsen, och jag fattar inte vad det är som gör att du inte kan inse det. Ge upp och låt mig vara. Lämna mig i fred för all framtid - vill inte ha något med dig att göra. Vore det inte så att det är jäkligt jobbigt att byta mobilnummer i och med att man måste skicka ut sitt nya nummer till folk som förtjänar att ha det, så skulle jag byta med en gång. Och ha det hemligt. Bara för att bli av med dig.

Det är när folk beter sig på ett vidrigt sätt som man verkligen inser värdet av en riktig vänskap, och som man uppskattar de verkliga vänner man har. Jag är jäkligt lyckligt lottad att ha så många otroligt fina vänner. Ni ska bara veta hur älskade ni är av mig. Jag säger det tyvärr inte ofta... Men så är det i alla fall.

Inga kommentarer: