torsdag 14 januari 2010

Idioter.

Ja, ok. Ja kan väl erkänna att jag emellanåt är en Facebook-slav, mer eller mindre. Har en tendens att kunna haka på "roliga" saker såsom "Det här är en jättekul lek! Skriv i din status vilken färg du har på BH:n, och skicka detta vidare till alla dina tjejkompisar. Så ska vi se hur lång tid det tar innan killarna börjar undra varför alla tjejer skrivit en färg som status!"

Å Gud, så roligt!!!

Nä, ok. Den hakade jag inte på. Eller jo. Fast jag fånade mig mest - skickade inte mailet vidare till en enda kompis (de verkade ju ändå ha fått det allihop) - men skrev sanningsenligt (?) "röd, i lack, och med vissa läderdetaljer..." lite som en ren protest mot hela den halvtöntiga leken.

Men så hittade jag nåt häromdagen - en grupp som jag tänkte att "ja, men det där var ju faktiskt lite kul..."

Det fanns nämligen en grupp som hette (observera: HETTE)
"Tjejerna mot killarna! Först till 100.000 medlemmar vinner!"
Och självklart fanns det även en grupp som hette (mmm, igen: HETTE)
"Killarna mot tjejerna! Först till 100.000 medlemmar vinner!"

Ja, för tusan, tänkte jag. Det här är ju i alla fall liiiite kul. Mer som en tävling. Såg dessutom att jag hade en hel del vänner som gått med där å.

Men så kom det till min vetskap idag att de som skapat gruppjävlarna är ett par - en tjej vid namn Sandra å en kille som heter Christian - som nu i efterhand ändrat namnen på grupperna, samt hela innehållet.

"Tjejerna mot killarna..." heter nu "Vi som har haft sex med våra föräldrar!" och killarnas motsvarighet heter "Vi som fått HIV på Thailandssemestern". Vilka idioter. Här har närmare 50.000 tjejer gått med i ena gruppen, ca 30.000 killar i den andra, i tron om att det handlar om en tävling mellan tjejer och killar.

Men nä.

I själva verket är det två, tre idioter som cirkus 80.000 pers skulle vilja ge en rejäl käftsmäll. Jag vet i alla fall en med säkerhet.

Det hann gå ett par dagar från det att jag blev medlem i gruppen (självklart har jag gått ur nu) tills jag nu genom syrrans kompis Catrin fick veta hur det låg till med det hela. Så... vad KUL att man i två dar kunnat se i min info att jag minsann är medlem i gruppen "Vi som har haft sex med våra föräldrar!"

Och av de nya gruppnamnen samt skaparnas relation att döma så kan jag bara dra slutsatsen att Christian måste vara Sandras pappa, och hon måste ha gett honom HIV på familjeresan till Thailand.

1 kommentar:

Josefine sa...

Du får meddelande på den där mojjen bredvid chatten om nån har ändrat ett gruppnamn (den som heter notifications), var uppmärksam =)