onsdag 6 januari 2010

Korv och avocado

Halloj!
Nu är repet avklarat, kände en gnutta prestationsångest faktiskt. Beror nog mycket på att jag inte kollade repertoar i ett tidigare skede, utan valde att vänta till igår kväll. Typiskt mig.
Kände bara att jag hade valt ut riktigt trista låtar, och ju mer jag tänkte på det - desto tristare sjöng jag själv.

Till slut gjorde jag lite omorganisering - tog bort några låtar och la till andra istället, och det blev faktiskt riktigt bra.

Den gamla bossa-hiten Corcovado har en plats i programmet i alla fall. Eller Korv och avocado som Anita valde att kalla den. Haha.


Men som sagt, blev ändå nöjd över slutresultatet till program. Blir bra dä!


Efter repet var jag sjukt hungrig. "Ånej" tänkte jag. "Jag har verkligen inget gott hemma. Och har dessutom ingen lust att laga mat. Alls." Tur att man har föräldrar boendes i stan, så man kan åka över och våldgästa dem och sno rester från deras goda lunch. Gillas!

Har sen hängt med Jocke under eftermiddagen/kvällen och repat inför en grej vi ska göra tillsammans. Så nu har vi precis druckit kaffe hemma hos honom och ätit mjuk pepparkaka. Mumma! Kaffet och pepparkakan är slut nu, så nu har Lidls Maria-kex hittat fram till bordet.

Ja, Maria-kex. Inte Marie... Grymt goda, faktiskt! Knaprigare än Marie.

Nu har jag suttit och barrikaderat Jockes dator lite väl länge... Dags att lämna tillbaka den till dess rätte ägare igen.

Häppåer!

Inga kommentarer: