onsdag 27 januari 2010

Kvällsjobbarn'

Sitter nu här hemma hos Jocke, och har så gjort de senaste 4 timmarna, typ. Med andra ord avstod jag från att ge mig ut i snöovädret för att åka till Falun ikväll. Har istället alltså suttit här och hängt med Jennefeldts "Warning to the rich" (grymt coolt stycke!) samt arrat på det lilla stycket "Led milda ljus" som FKK antagligen ska sjunga framöver.

Nu börjar doxk ögonen bli lite väl trötta, både jag och Sibelius (notsktivarprogrammet) har gjort vårt för idag. Är läge att röra sig hemåt nu... Ser inte ut att snöa lika mycket ute nu heller. Skönt! Höll på att bli galen tidigare.

Och appropå det... När jag gick ute i ovädret tidigare idag så fick jag en sån obehaglig känsla... Hade luvan på jackan uppdragen över huvudet för att slippa få ett kilo snö i nacken. Problemet med min luva ärbara det att den är så sjukt stor och alltid glider ner så man knappt ser nåt = periferiseendet lyser då med sin frånvaro.

Så gick jag där, som rumpnissen som lånade Ronjas alldeles för stora vintermössa. Just där jag gick var snön alldeles orörd, och jag såg inte mer än en meter framåt och åt sidorna - gick alltså och kollade neråt för att se var tusan jag satte fötterna. Slogs plötsligt av känslan att jag verkligen var mitt ute i ingenstans, helt omgiven av snö och långt bort från all civilisation.

Men så var det ju inte.

Fem meter senare var jag framme vid bilen.

Nåväl.

Nu ska jag ta å packa ihop mina prylar här å bege mig hemåt.

Häppåer!

1 kommentar:

Åsa sa...

Tummen upp för Warning to the rich! Vi sjöng den med ÖMHKK i oktober. YOU HAVE CONDEMNED AND MURDERED THE UP RIGHT! är mitt favvoställe. PUSS FINA!