måndag 18 januari 2010

Lite diverse uppdaterande dravel...

Hoj hoj!
Ok, det blev inget uppdaterande igår - var alldeles för trött. Var ju i Falun i helgen, hade konsert med Falu Kammarkör. Å det gick så GRYMT bra! ("Ånej... hon är en sån där kör-nörd") Ja, det är jag. Å jag är stolt över det!

Efter konserten var det körfest med knytis - himla trevligt. Jag bidrog med ett par vaniljkakor till kaffet, som man skulle pudra florsocker över (över kakan alltså, inte kaffet...). Och pysslig som jag är så hade jag förberett en mall som föreställde kammarkörens logga, så det blev ett fint FKK-mönster av florsockret (jodå, jag tog en bild... ligger kvar i telefonen. Kommer upp senare!)

Det roliga är att i bilen på väg upp till Falun i lördags, när jag sa att jag bakat kakor till typ kl.00.00 så sa Tony, körens eminente dirigent (efter att jag berättade att de skulle florsockerpudras) :

"Haha... du skulle ha fixat körens logga som mönster på kakorna!"
"Hehehe eller hur..! Åfasen, det borde jag ju ha tänkt på..." svarade jag.

Vilket jag ju redan hade gjort.

Å vad kan man dra för slutsats av detta? Jo, jag börjar misstänka att han liksom börjar lära känna mig en del...

Kul, det här blev visst ett kak-inlägg. Trist.

Det jag egentligen skulle skriva nu är att jag sitter hemma hos Jocke och dricker kaffe. Vi har suttit här och plankat körstämmor inför Play it again som går av stapeln den 26-27 februari på Avesta teater. Ska se om jag har råd att köpa mig en biljett. Det är andra året nu som det anordnas, och förra året - då det alltså var premiär - så blev det succé. Såatte... Vore kul å se!

Haha, ni skulle se oss här nu, Jocke och mig. Vi sitter bredvid varandra vid matbordet, med en varsin bärbar dator framför oss. Jag bloggar å han fejsbookar.

Hej, sociala klubben!

Men nu är det snart dags att tänka på refrängen, som man säj'... Dags att röra sig hemåt, för imorrn blir det minsann ingen sovmorgon. Nä, då är det tidig uppgång som gäller. Har lite vikariat imorrn. Fick några timmars vik. även idag. Gött... Å på fredag har jag också några vikariat-timmar inskrivna i kalendern. Himla skönt, känns lite tryggare ekonomiskt sett just nu - snart kommer ju min första inbetalning till CSN. (Den första av typ 3512?)

Jaja. Menee... Hejdå då.

2 kommentarer:

Åsa sa...

Sofia, I riiiiiili lajk jår blågg! Jag vill se kakan!!!!! och kanske lite mer bilder från din lägga eftersom jag aldrig tar mig till vesteråes.

Sofia sa...

Åå, tack Åsa! :) Jag kan kanske ta några bilder på läggan i dagsljuset imorrn, så får du la se mitt krypin sedan ett år. Men du får banne mig se till att komma å se den live snart å!