torsdag 28 januari 2010

Sammanträffanden

Ja... inte för att jag har den blekaste aning om vem denne Salinger är. Men nu har aftonbladet uppmärksammat hans död, och jag tyckte bara det var ett rätt sjukt sammanträffande med inlägget jag skrev imorse. Skrev då att jag kände mig som räddaren i nöden, och ja... snubben ovan är mest känd för sin roman "Räddaren i nöden".

Och det här med sammanträffanden... Det hände en sån grymt rolig sak igår kväll, innan jag åkte hem till Jocke. Tog en snabbvända på stan - Jocke fikade samtidigt med en vän till honom. Så när vi ska åka hem och röra oss mot bilen så har vi TRE utgångar i Skrapan att välja mellan.

Jag:
Ska vi ta vanliga vägen eller? *Pekar mot stora entrén*
Jocke: Ja... eller där. *Pekar åt hiss-hållet*
Jag: Eller vänta... Nä, vi går där. *Pekar mot kassorna vid Ica Menyn*

Haha, himla viktigt att dividera om en sån sak, vilken väg vi skulle ta ut...
Det blev i alla fall ICA-menyns väg ut. Och tänk vad stor betydelse detta lilla val av entré faktiskt fick!

Hann bara passera en av kassorna vid Ica på väg mot utgången innan jag fick syn på ett välbekant ansikte. Det var Micke, en kille som jag gick folkis med för 7 år sen, och som jag inte träffat sen dess! Han bor nuförtiden i Lidköping, och var bara i Västerås på ett jobb och skulle bo på hotellet i Skrapan över natten. Hade inte stött på honom om vi valt någon av de andra två entréerna.

Så kom ihåg det... även det minsta val kan vara av stor betydelse!

Inga kommentarer: