tisdag 23 februari 2010

Att inte kunna.

Jag har idag, trots att jag känt mig halvrisig, varit hos syrran. Skulle ha hjälpt henne baka bröd inför hennes 40-årsfest på fredag, men när jag kom dit var hon i princip klar. Så det blev lite mat och senare fika och mys framför TV:n.

Av någon anledning kom vi in på samtalsämnet MJÖLK, och det framkom att en av syrrans kompisar inte kan blanda mjölk från två olika förpackningar. Har hon bara en liten skvätt kvar i en tetra så kan hon inte fylla på glaset med ny mjölk från en annan tetra. Hon kan heller inte blanda olika sorters mjölk i ett och samma glas (inte för att det kanske förekommer så ofta att man behöver blanda två olika sorter...)


Själv har jag inga problem på den fronten. Tar mjölken slut så fyller jag på med ny från en annan tetra. Ska fundera ut om jag har nåt sådär som ja verkligen inte kan göra, men som kanske ses som normalt för andra att göra...

Har nån av er nån sån där grej som ni bara inte kan göra?

Inga kommentarer: