tisdag 23 februari 2010

På väg att bli sjuk?

Jag har gått omkring idag med en halvjobbig känsla i kroppen. En sån där "nuslårdunderförkylningentillnärsomhelst"-känsla. Och det är verkligen det SISTA jag behöver just nu. Syrran fyller 40 på fredag - jag måste hålla mig frisk! Och på fre i nästa vecka är det audition till körslaget. Kan inte vara förkyld då!

Nu tänker du säkert "Men hallå... det är ju över en vecka kvar till audition..." Men grejen är den att de senaste åren har mina förkylningar blivit så sjukt kraftiga och långlivade att det tagit både tre, fyra och fem veckor innan de försvunnit.

Men den här gången har jag fixat grejer som ska hjälpa mig...

Har aldrig testat den här förut, men måtte detta fungera rrrriktigt bra! Det hoppas jag verkligen då denna lilla pillerburk kostade över hundra spänn. Och måtte pillren smaka bättre än de luktar. Men det gör de väl antagligen inte. Får vara glad över att de bara är att svälja och att de inte var sugtabletter...

Inga kommentarer: