måndag 15 februari 2010

Dagens andra citat.

Jag har precis hällt upp mig ett litet glas "vin" här. (Emelie tvingade mig att sätta citationstecken runt ordet vin... förklaring kommer längre ner...) Nu är det ju nämligen så med mig att jag kan verkligen inte dricka vanligt vin - det blir liksom ett inbördeskrig i min mun då, mellan aromen och mina smaklökar.

Därför, de få gånger jag dricker vin, så införskaffar jag mig ett fruktvin med smak av smultron. Ja, det är sötsliskigt... Men jag tycker det är helt ok! Eller i alla fall godare än vanligt vin...

Emelie är dock min raka motsats när det kommer till detta. Hon hade aldrig sett eller smakat det här vinet, och tog sig därför en liten sipp. Så utbrister hon:

- Men Mattias, du måste smaka på det här. Det är som en blandning av semla och nyponsoppa!

Härmed utmärker jag Emelie till dagens citat-makerska.

Inga kommentarer: