lördag 13 februari 2010

Kass humor!

Det är allmänt känt i min närmaste bekantskapskrets i (kanske till och med längre bort än så?) att jag är rätt svar för riktigt dålig humor.

Till exempel tycker jag det är lika kul varje gång när man skämtar om att musiker jobbar på ackord...

Sen har vi ju alla de här gamla skämten, som jag vissa dagar kan tycka är vansinnigt roliga. T.ex. klassikern "Katt åt lampa - lös i magen". Idag hade min fina vän Josefine skrivit en ny sån variant på Facebook: "Hund åt Susanne Lanefeldt - fick magkniiiiip". Hahaha!

Jag minns en repetition vi hade för ett par år sedan, inför en stor konsert i Örebro. Jag var med i kören, och vi var allmänt trötta och flamsiga efter att ha hållit på ett bra tag. Och jag vet inte varifrån det kom, men plötsligt dök alla möjligta fula ordvitsar upp som hade med intervall att göra, alltså intervall i musikteorin. (Prim, sekund, ters, kvart, kvint, sext, septima, oktav).
Här kommer ett urval:
- Det här kommer bli en skitkul konsert.
- Ja, det blir ju PRIMa, det här..!

- Gud, är han inte lite gubbig? (en av de medverkande)
- ...fast jag tycker att han är rätt SEXTig...

- Men gud vad modigt... fattar inte att hon TERS! (Långsökt, jag vet... minns inte riktigt vad det var som var modigt, men...)

- Vad skönt det vore att få sluta tidigare, men det lär vi ju aldrig få...
- Äh, det borde ju KVINTA om vi får gå en KVART tidigare eller inte.

- Sofia, får jag låna din penna?
- Mmm, en SEKUND!

Och för att summera kvällens andra deltävling i Melodifestivalen så ställer jag mig - i den dåliga humorns tecken - följande fråga:

Undrar om MiSt är mistnöjda...

Höööhöhö!

Inga kommentarer: