söndag 14 februari 2010

Att skiljas från sina älsklingar.

Det gör förbaskat ont. Jag är en sån människa som gärna håller fast vid allt jag tycker om, och avskyr allt som har med avsked att göra. Sån har jag alltid varit. Men ibland når man liksom en viss punkt där saker och ting måste få ett slut. Så är livet.

Till en sån punkt vet jag att jag kommit nu. Jag måste göra mig av med flera av mina älsklingar :(
Vissa av dem har fått mer uppmärksamhet än andra av mig de senaste åren, och de är de jag liksom inte brytt mig om som jag nu måste ta steget att skiljas från. Även om det faktiskt gör lite ont. Flera av dem har varit mina favoriter väldigt länge, och har därmed fått utstå lite fler av livets törnar. Och då ser de ut därefter också.

Helt enkelt, jag måste rensa i min sko-garderob.

Jag överdriver inte om jag säger att jag äger runt 100 par skor. Och då menar jag allt ifrån flip-flops till vinterkängor. Vissa av dem har jag inte använt mer än nån gång, kanske inte alls, till och med? Men när jag någon gång försökt mig på det här med att rensa bland dem alla, och göra mig av med ett gäng, så slutar det alltid med att man tänker "men jag kommer nog använda dem nån gång i alla fall..!" eller "Shit, de här snygga har jag ju adrig använt. Varför inte? Det måste jag börja göra...". Men så blir de likt förbannat ståendes kvar i garderoben.

Och det är just de skorna, som jag flera gånger tänkt just så om, som jag nu måste våga ta steget att göra mig av med. För det här funkar inte.

Jag kanske skulle ta och lägga ut dem här på bloggen, och se om någon är intresserad av att köpa några? Som sagt, vissa är bara använda nån gång. Eller ingen gång. En gång är ingen gång, också.

Eller köpa och köpa förresten... En symbolisk summa i form av fraktkostnad kan också vara en deal, beroende på skornas skick. Men det tar vi sen. Först och främst ska jag rensa, sen får vi se om nån ens är intresserad av det jag eventuellt har att erbjuda. Sen gör vi ett "special price, only for you..."

Operation sko-rens börjar inom kort.

Nu sova. Gonatt!

2 kommentarer:

Jennie sa...

Åh, det låter ju underbart! Vad har du för storlek? Jag har aldrig tillräckligt med skor!

Sofia sa...

Jennie: Jag har i 90% av fallen 39, men ibland har både 38 och 40 gått också. Antagligen stora 38:or och små 40:or då... :)