måndag 8 februari 2010

Söndagen i bilder.

Japp, lovade ju en liten uppdatering från i söndags. Tänkte att bilderna får berätta lite om vad jag gjorde.

Eller... jag kan ju börja med att säga att jag satt och pluggade. Det gjorde ont i min själ att inte få vara ute och njuta av det underbara vädret!

MEN... så bestämde jag mig för att ta en paus och faktiskt hänga på mor, far, syster + vovve ut till stugan en sväng. De skulle ut dels för att kolla om det behövdes tas bort snö från taket på huset, och dels för att grilla nere vid vattnet. Jag kunde inte motstå frestelsen, så jag hakade på denna utflykt!

Älskar vårt sommarstugeområde! Spenderade varje sommar där fram
till att jag var ungefär 16-17 år eller nåt sånt. Och det är inte fint bara sommartid där, ¨
utan även nu under vintern, har jag uppäckt.

...och Phuma verkade älska snön. Trots att hon frös så hon skakade.


Syrran blev ett barn pånytt, och valde att - i väntan på att grillen skulle bli klar - slänga
sig i snön och göra en snöängel.
Phuma, stackarn', frös så mycket till slut att hon fick komma in
och värma sig innanför syrrans jacka.
...och där trivdes hon!


Snyggingar... Syrran å jag.


Så äntligen var grillen och korven klar. Och det här, gott folk, är KORVKONST
på allra högsta nivå!

Recept på must-slush och iskaffe:
Must-slush: Häll julmust i en mugg. Fyll på med snö. Drick/ät.
Iskaffe: Häll kaffe i en mugg. Fyll på med snö. Drick/ät.
(Syrran drack/åt faktiskt upp sin must-slush, medan mitt
iskaffe gärna ville göra resten av markens snö sällskap.)

Min fina mor!
Jomen visst!
Sen åkte vi hem, och jag återgick till mitt pluggande... Vilket jag ska göra även nu. Är inte riktigt klar än, och måste bli det till imorgon när jag åker till Örebro igen.
Så... plugga, it is!
Tjo!

Inga kommentarer: