söndag 7 februari 2010

SUCCÉ!

Är alldeles nyss hemkommen efter att ha sjungit på FESTIJAZZ nere på Västerås Konserthus. Hade först en spelning med Sala Storband - gick helt ok. Sen hade jag två spelningar med Filip Olandersson Quintet (Filip Olandersson - trumpet, Anita Olandersson - piano, Kent Olandersson - bas, Konrad Agnas - trummor, jag - sång), varav framförallt den första gick STRÅÅÅLANDE!

Den var i Lilla salen, även kallad Birdland ikväll. Var lite nervös 2 min innan giget skulle starta, för det satt bara två pers i publiken! :(

Men så hör jag någon som arbetar på Konserthuset säga: "Men då släpper vi in nu då" (jag hade inte fattat att det var insläpp till spelningen, trodde folk kunde komma och gå som de ville), och vips så var salen i det närmaste full. Så sjukt kul!

Och det vore verkligen en underdrift att INTE säga att spelningen var en succé. Folk sa att vi var de bästa de hört på hela kvällen! Och jag vet inte hur många som kom fram efteråt och tackade mig för en "otrolig insats". Fick höra att jag måste ut i världen och sjunga, att Västerås är alldeles för litet för en person med "så stor och bra röst som jag har". (Förlåt, nu känns det som jag höjer mig själv till skyarna... kul å läsa sånt. Men jag blev bara nåt så sjukt glad att jag måste få skriva det här å!)

Självporträtt.
Fick med både näspiercingen, mouchen och dubbelhakan.
Klart det syns att det är jag! Eller?

Jag lovar, jag kommer leva LÄNGE på den här kvällen och på alla underbart fina ord jag fått. (Och man kan minst sagt säga så att om VISSA hade sett/hört mig ikväll så hade de fått käka upp det de tidigare sagt om mig och min sång. Japp! In your face! Moahaha...)

Det är nu en upprymd och mycket GLAD Sofia som säger:
Gonatt!