fredag 15 januari 2010

Baka baka liten kaka

Imorrn är det dags att fara upp till Falun igen. Falu Kammarkör ska ha konsert tillsammans med Nås-kören och Avesta Kammarkör. Blir skoj :)

Efter konserten ska vi i FKK ha körfest! Jomen visst, siddu! Det blir i knytis-stuk, vilket innebär att jag ska se till att ha med mig en kaka eller två. Som inte får kräva assiett/sked, för det kommer det inte finnas där. Å jag känner inte direkt för att köpa med mig engångsprylar heller.

Så i skrivande stund står kakan (den första av två?) i ugnen. Fick ett recept av mammsen. Blir nog gott, hoppas jag.

Imorrn innan den ska fram så ska den pudras med lite florsocker. Ska nu fixa nåt snyggt som man kan ha som en mall på, så sockret bildar nåt snyggt mönster...

Nu ringer äggklockan - dags att ta ut kakan! (Eller i alla fall kolla om den är klar...)

Inga kommentarer: