söndag 10 januari 2010

Glad!

Måste skriva några rader innan jag tar och stänger av den här burken för idag.

Jag kollade min hemtelefon nyss, om det är någon som ringt mig under helgen. Och det var det - bl.a. ett mobilnummer jag inte kände igen. Då är man glad att det finns sidor som hitta.se där man kostnadsfritt kan kolla upp telefonnummer.

Jag kände igen namnet som kom upp - det var en man som jag för flera år sen sjöng i samma kör som, och som nu sjunger i en riktigt bra vokalgrupp beståendes av åtta pers. Jag tänkte "vad vill han mej?" och insåg ju att jag inte skulle få nåt svar på den frågan om jag inte ringde upp honom.

Så det gjorde jag.

Och nu har det visat sig att de i denna vokalgrupp kommer att behöva en ny medlem framöver - varpå jag hade kommit på tal hos dem. Skitkul!!

Visst, det kräver en del tid och så - men samtidigt så vill jag otroligt gärna även vara med i en mindre grupp, där ansvaret på den enskilde sångaren därmed blir större och kraven högre. En utmaning, helt enkelt! Och bara det inte krockar med FKK så ska det väl inte vara några större problem. Och som det verkar så gör det inte det heller.

Så på måndag om en vecka ska jag besöka dem på deras rep inför en konsert de ska ha i samma vecka. Jag kommer få sjunga något med dem på repet, bara för att se hur det skulle fungera röstmässigt osv. Ser fram emot det!

Så... en GLAD Sofia säger härmed gonatt!
(Inte för att jag direkt varit sur eller arg de andra gångerna...)

Inga kommentarer: