söndag 10 januari 2010

Helgen

Haj haj, hoppas ni haft en fin helg!
Själv har jag varit ut och flängt lite, om nu någon undrar varför jag knappt skrivit här under helgen. Beror helt enkelt på att jag inte haft tillgång till någon dator. Jaja. Men nu är jag hemma igen.

Mene... Jag tror nog att jag berättar lite om vad jag gjort under helgen via bilderna nedan.

Tja... inte för att den här Västerås-vyn ens är tagen i helgen.
Tog den i torsdags, första jobbdagen efter jullovet. Åt lunch
nere på stan, och passerade på vägen tillbaka till jobbet
denna bro över Svartån.
Bor i en rätt fin stad ändå! Var bara det jag ville visa...

I fredags kväll var jag, som jag tidigare berättat, ut till min
kollega på lite käk. Är en liten bit att åka, och sent
blev det - så jag sov kvar. Och detta landskap
mötte en när man i lördags förmiddag öppnade
porten och klev ut. Lovely!

Lördagen bjöd alltså på ett sånt underbart väder att
man bara var tvungen att vara ute lagom länge
för att inte frysa ihjäl.
Åkte ut till Triin, där hon och barnen åkte diverse
snöfarkoster.

Själv valde jag att stå vid sidan av och fota lite.
Jag var nöjd så.

På kvällen (det är alltså igår kväll vi pratar om nu) så åkte jag över till systeryster som hade sin vän Catrin på besök. Catrin bor en bit utanför stan, där vatten och avlopp nu varit fruset i åtta (!) dagar. Eftersom hennes sambo skulle jobba natt så åkte hon över till syrran. Dels för att umgås och ha det trevligt, men också för att låna dusch och tvättmaskin.

Hon hade med sig sina tre hundar - modellen större - också. De är hur goa som helst, men deras storlek skrämde syrrans tre små chihuahuor en del. Haha! Kolla bara här, på Phuma:

Ögonen ser ut att kunna ploppa ur av ren skräck
när som helst. Haha!

Nåväl. Egentligen har jag inte mer att berätta om den här gången.
Värt inlägg? Nja.

Inga kommentarer: