måndag 11 januari 2010

Uppe med tuppen!

Morrn! Tänka sig - idag kom jag upp i god tid innan det är dags att bege sig till jobbet. Har varit upp sen 6.40, och behöver inte gå ut och skrapa fram bil och åka iväg förrän 7.40. Hela 40 min kvar! Å jag är till och med redan klädd!

No big deal, kan man tänka... Men det är faktiskt så att jag annars har en tendens att liksom ligga och dra mig till sista sekund. Gå upp 7.15 när man måste åka hemifrån 7.45. Ingen bra metod. Så nu ska det ändras på sånt!

Har nu under natten gått och blivit konstigt halvförkyld. Ja, verkligen halvförkyld. Är hur snuvig som helst i höger borre, men i vänstra är det mer eller mindre torrt. Högst fascinerande! Hur kan det bli så?! Det är ju inte direkt så att jag legat med ena näsborren under täcket inatt, och den andra har fått frysa utanför... Får nästan maila och fråga Hjärnkontoret eller Vetenskapens värld eller nåt sånt och fråga hur det funkar. Eller bara skita i det och gå vidare, kanske...

Nåväl. Nu är frullen i det närmaste helt uppäten här. Kan tipsa om ICAs egen yoghurt med citrus-smak. Grymt fräsch och god!

Nu tar jag och går och slänger på mig något slags ansikte i form av lite smink innan det är dags att gå ut i kylan och skrapa rutor.

Hoppas ni får en fin dag!

1 kommentar:

Joakim - STORBLOGGAREN sa...

Det där har ju jag också råkat ut för några gånger...att jag har vaknat och varit förkyld i ena borren bara. Konstigt!

Ring sen! Kram!