torsdag 4 februari 2010

Wiikt-nedgång

(Å Gud, så fyndig jag var nu va? Va?)

I höstas skaffade jag mig ett Nintendo Wii. Har inte det där Wii Fit, utan bara de där andra sport-spelen som följde med i paketet. Men tanken med mitt inköp var (är..) ändå att jag skulle försöka gå ner i vikt med hjälp av det. Jag menar, så sjukt otränad jag är så borde jag väl i alla fall lyckas gå ner liiiite om jag Wii-boxades 20 min per dag, till att börja med. Sen 30 min/dag, till slut nån timme per dag.

Men det har inte blivit av än att jag tagit tag i det. Kanske att jag skulle behöva införskaffa mig en sån är bräda också... Tanken finns ju fortfarande där i alla fall, att verkligen försöka gå ner med hjälp av mitt Wii. Och nu har det visat sig att...

Jag var inte ensam om denna idé.


Fint förresten att de lyckats stava "timme" med 3 m...

Den här tjejen har gjort precis det jag vill göra - hon har på ETT ÅR gått ner ÖVER 50 KILO! Med sitt NINTENDO WII! (Klicka på bilden så kommer du till Aftonbladets artikel om henne...)

Vafan. Kan hon så kan väl jag!

Yes BOX!

2 kommentarer:

Anonym sa...

åå häftigt sätt att går ner i vikt på... Rolig blogg du har förresten :)

Sofia sa...

Häftigt ja! Snacka om att förena nytta med nöje.. :) Och tack!