fredag 12 februari 2010

Tala är silver, tiga är guld..?

Nja. Jag skulle faktiskt vilja göra om det där ordspråket till typ... "Guld är fint, tiga borde Silver."

Why?

Jo... Jag kunde ju inte kika melodifestivalens första deltävling i lördags eftersom jag själv hade spelningar då. Men jag lyssnade ju lite innan på SVT play, och tyckte till lite om de olika låtarna. Och jag kan säga att det är mig ett mysterium hur låten "Road Salt" kunde gå vidare till andra chansen.

Men något som jag VERKLIGEN INTE kan förstå är hur låten "A place to stay" framförd av Jenny Silver ens kunde komma med i Mello. Jag menar - låten är så TRÅKIG SÅ KLOCKORNA STANNAR - och framträdandet gick i samma stil. Skittrist.



Ok, jag kanske var lite väl orättvis med att Silver borde tiga. Jag menar, hon är ju inte en helkass sångerska - absolut inte. Men jag står för min åsikt att låten inte borde ha kommit med.

Ni som hängde med i Jockes och min webbjokersväng kanske nu tänker "Ahaaa... hon är bara avundsjuk, den där Sofia". Men jag kan i ärlighetens namn säga att jag tyckt likadant om denna låt även om vi inte ställt upp i webbjokern. Lätt.

Inga kommentarer: